Dag 1

                                                      image9

Om man kommer till insikt om något, inte gör något åt det och dessutom inte är säker på att det är en insikt man har kommit till utan att man bara är allmänt förvirrad. Ska man då göra något åt den insikt man tror att man har nått?

Idag har jag haft ännu två stycken givande seminarier på Uni. Det handlade om läsarens läsande och vi fick, sista timman av föreläsningen,
höra om vår föreläsares nya bok eller vetenskapliga forskning som handlar om hur tjejer läser. Både ett effektivt sätt att göra reklam för sin bok och....hmmm ja.... Den första tanke som slog mig var :"
Aha nu ska hon minsann passa på, att på betald arbetstid, göra reklam för sin nya bok". Sedan nådde ingen
mer tanke om boken min hjärna eftersom jag var hungrig och jag hade fullt upp med att få min mage att sluta kurra eftersom det hade börjat bli lite obekvämt med alla blickar :P

Om några timmar är det dags att ge sig iväg till NH för att spela studentpoker. Önska mig lycka till!! Inte för att jag tror att jag kommer att vinna, och det är typ bara om man vinner som man vinner något, om ni fattar? :)
Om Rickard kommer bättre än mig så får jag nog gråta några skvättar :P

Läste föresten lite intressant om drömmar igår. Jag trodde själv att när man jagades i drömmen samt missade flyg, tåg, buss eller dylikt så var det tecken på stress. Icke sa förklaringen som jag hittade, utan det berodde på att man behövde ta itu med en konflikt som man inte riktigt vågade ta itu med. Så enkel förklaring var det, synd bara att själva texten inte nämnde vad för konflikt det kan röra sig om ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0