Slappis söndag

Idag har jag haft en riktig skön slappis söndag. Hade en riktigt trevlig kväll med Sandra och Camilla på HG igår och imorse bjöd de på frukost med hembakat bröd, ägg och massa gott, naaaajjjss. Sedan åkte jag hem och har haft en skön slappis dag med lite gitarrplinkande och filmgluttande.
   Såg "Sliding doors", som var en bra film om hur en liten, liten plutt sak kan ändras ens tillvaro. Så efter filmen satt jag och funderade på olika saker som av en ren slump har förändrat min egna tillvaro. Att jag råkade hänga med på 55:ans personalfest, fast jag inte var personal, och där träffade Emil, är väl lite av en slump. Att jag var ute och "tog frisk luft" på en sittning hösten 2006 och där ute träffade Rickard, vilket ledde till att jag gick med i SOF är också ganska slumpaktigt, skulle jag vilja påstå.
   Dock är allt slumpaktigt, om jag ska reflektera tillbaka till mitt förra inlägg, självklart påverkbart. Ofta märker man att man är påväg åt ett håll och då kan man antingen välja att  bromsa eller följa med. Jag själv är nog en person som ofta väljer att följa med, vilket är både på gott och ont. Det gäller däremot att inte följa med på fel stig om ni fattar vad jag menar?! Hmm ja...

image16
  För övrigt så tänkte jag rekomendera en relativt utsökt frukt som jag testade för första gången idag. Den heter Pomelo och påminner lite om en grapefrukt i utseendet,  är ganska söt och smakar en blandning av citron, apelsin och grapefrukt. Om man vill liva upp sin vardag med att testa en ny frukt så är detta ett tips :)

Kommentarer
Postat av: lil sis

Väl talat, syster! Det är faktiskt många småsaker här i livet som man borde tänka mer på.. :) puss

2008-02-17 @ 20:12:18
URL: http://darkviwi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0