ingen tenta gjord idag heller...

                                                                                      image19
idag skulle jag ha gjort min teoritenta i gitarr. Kl 16 den 3/6 musiksal 2 stod det i mailet jag fick av min lärare.
Jag är i ganska god tid så jag softar i ca 20 min tills klockan blir fyra och jag undrar om det bara är jag som ska göra tentan eller var är de andra?
Fem minuter över fyra ringer jag Emil så att han ska dubbelkolla så jag är vid rätt sal, rätt tid, rätt datum. Check på det.
Tjugo över fyra går jag till lärarrummet för att se om läraren är där, ingen där...
Efter det ringer jag Emil som kollar upp lärarens nummer på eniro. Jag testar att ringa men det är upptaget, då skriver jag istället ett mess till honom: " Hej! Är det Fredrik som har gitarr på uni? Om det är du så står jag och väntar på att få skriva tenta. Har jag missuppfattat något? Hälsningar Rebecka Laden" (eftersom det fanns fler nummer till Fredrik så var jag inte hundra på att detta var rätt).
Till svar får jag: "Hej, tentan är nästa vecka, den 10:e kl 16 / Fredrik"
Jag svarar: "Ok, du skrev den tredje, därför jag var här men tisdag alltså. Hälsningar Rebecka" (lägg märke till att jag blev mera informell här, jag skrev ej mitt efternamn)
Han svarar två timmar senare (jag tror nu han har kollat sina skickade mail): "Hemskt ledsen! Sorry!"
Jag skriver då: " De e lungt :)"
Varpå han svarar: "Tack! Inga brevbomder alltså..."
Jag svarar: "Det beror på hur tentan går :P"
Fredrik: " Det går säkert bra. Hmm ses nästa vecka då. Ha en bra kväll i solen"
Jag: "Desamma!"

Och sen kontentan av det hela: om jag inte får godkänt när jag gör tentan nästa tisdag så kommer jag att mailbomba min lärare men egeninspelade gitarrlåtar...så ja...fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: lil sis

Hahah, dåligt av honom - RÄTT av dig xD

2008-06-04 @ 10:08:06
URL: http://darkviwi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0