Norrköping

Igår åkte jag och Sofia iväg till "lilla Peking" (som det även kallas i folkmun) för att gå på Karnevalens sista dag. Vi kom precis i tid till finalen i fyrverkeriSM, så vi satte oss nere vid strömmen och drack vår medhävda dryck och lyssnade till knallarna. Ett tips: ta inte med mousserande vin i en petflaska....det blir avslaget ganska snabbt och är ingen höjdare att dricka.

Vi gick sedan vidare till ett stort öltält på torget där ett band som hette "Roxanne" (http://www.youtube.com/watch?v=jYT3QZtz22I) spelade. De spelade härlig reagge, med både kända och okända låtar (för mig). De var nog runt sex medlemmar i bandet, varav en jättegravid kvinna som spelade trumpet och hoppade runt som en tok :) Stämningen var på topp och det var folk överallt. Det är helt underbart vad mycket folk som kommer till Karnevalen i Norrköping. En väldigt härlig tradition som jag hoppas kommer att fortsätta. 



Söta som dom var, Åke, Sofia och Patric, så följde de mig till stationen och satt och väntade tills mitt tåg gick (på Sofias demands :P)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0