Pride and prejudice

Efter att barnen somnat igår, så tittade jag och Emil på Stolthet och fördom. Jag tycker att det är en underbar film som verkligen fångar den där riktiga romantiska känslan. Förstås så tillför miljön och tiden en hel del men det bara pirrar i magen på mig när jag ser Mr Darcy och Elizabeth tillsammans (och då är jag ändå ingen direkt romantiker). Den där förälskelsen som är så underbar och osäkerheten på om de ska bli han och jag. För visst är det något av det härligaste som finns, att vara förälskad? Jag har hört att när man är förälskad så hamnar man i psykos och man kanske gör saker som man normalt inte skulle göra. Ja, det gäller ju att piffa upp sitt förhållande ibland så man får känna sig förälskad igen, det krävs kanske lite av båda partner, men det går! När filmen var slut och jag vaknade ur min drömvärld så började jag fundera på vad Elizabeth kommer tycka när Mr Darcy sitter och fiser i salongen eller vad Mr Darcy kommer tycka om Elizabeth tjat om att han aldrig är hemma. Ja, de litterära figurerna har det nog inte heller helt enkelt, men för min del så är det ganska skönt att filmen slutar där den slutar och att man får vara kvar en stund i deras drömvärld. 
(http://images.allmoviephoto.com/2005_Pride_and_Prejudice/2005_pride_and_prejudice_wallpaper_002.jpg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0