Rättning

Jo, när jag senare på dagen gick och tänkte på mitt blogginlägg så kom jag på att det jag skrev om mr Darcy och Elizabeth inte bara var könsdiskriminerande eller gav en väldigt stereotyp bild av mannen och kvinnan, utan även att det bara var mr Darcy som gjorde felen i hemmet. Eftersom jag ska bli lärare så är det en skandal att jag skriver på detta viset, så ändringen blir: 

Undra vad mr Darcy anser om att Elizabeth sitter och fiser i hans fina soffa och slänger sina kjolar över hela golvet i hans hus. Undra vad Elizabeth tycker om mr Darcys gnällande på hennes uppförande. 

Bättre?!? Ni kanske även undrar om jag relaterade till mitt egna förhållande i det första inlägget? Ja, om ni trodde det så kan man väl anse att ni är ganska smarta, ni sju personer som är trogna läsare av min blogg. 

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0