Kladd

Är det någon som vet när bebisar börjar få bordsskick? Mina har det sannerligen inte! Elliot och Theo äter nu puré till lunch och gröt till kvällsmat. Det är jättekul att de har börjat äta riktig mat och sitta med vid bordet men det eviga kladdandet och skrikandet vid maten gör att jag ibland tror att jag ska få ett gigantiskt utbrott, slänga allt porslin och sticka ut ur lägenheten! Idag började Elliot som vanligt att skrika när jag tog på honom sin plasthaklapp och eftersom vi hade bråttom till sjukhuset så hade jag inte tid med massa tjafs utan bestämde mig för att han skulle få en pappershaklapp istället. Pappershaklappen börjar han tugga i sig så tillslut blir han utan haklapp och börjar tugga på bordet samtidigt som han skriker efter mat. När han får mat så sätter han igång att skyffla ut maten ur munnen med sin hand och kleta den över hela bordet. Han blev iaf mätt tillslut och supernöjd över att få sitta och kladda. Alla experter säger att man ska låta barnen kleta med maten och även jag tror att det är utvecklande för dom, men vissa dagar orkar man bara inte. Det är alltid lättare att styra upp matningen när killarna äter efter varandra. Däremot tar det inte lika lång tid om de äter samtidigt så ja, jag hoppas att det inte dröjer jättelänge innan det blir lättare att mata de små liven och de fattar att maten ska in och inte ut ur munnen. 


Kladd-Elliot i grönt och Theo sitter snällt och äter i blå haklapp

Kommentarer
Postat av: veronica

HAHAHAHA naaw!

2009-07-17 @ 08:32:59
URL: http://darkviwi.blogg.se/
Postat av: Sandra

Å de ä nu jag är glad att jag inte har någon egen bäbis än! Jag tycker att dom är sjukt söta när dom ä sådär kladdiga och fulla med mat men jag är inte lika sugen på att städa efter en sådan lunch! :) Hoppas ni har de bra på konserten!

2009-07-17 @ 22:58:47
URL: http://dandrikkmuskelberger.blogg.se/
Postat av: Sandra

Å förresten...svar på frågan: när man får bra bordsskick kan jag upplysa dej om att bordsskick är ingen självklarhet...jag har ännu inte lyckats införskaffa ett sådant! :)

2009-07-17 @ 23:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0