Kolmården

Nu var det längesen jag skrev här, men som tvåbarnsmor är det inte alltid man har tid och ork att sätta sig ner och författa ett inlägg. Tiden ägnas åt andra viktiga saker som att slösurfa, slötitta på tv och att äta. Ja, iallafall så börjar det bli fart på kidsen nu. Elliot kan vända sig från mage till rygg, men verkar föredra att ligga på sidan och softa. Theodore vänder sig däremot runt, från rygg till mage och tillbaka. Nu kan man knappt vända ryggen till förrän de ligger på ett helt annat ställe än där man placerade dom. 

För någon vecka sedan så flyttade en av mina bästa vänner, Tessa, in hos oss tillfälligt. Hon kommer att bo här tills hon åker vidare till Australien i början av augusti. Förutom att det är trevligt med sällskap så hjälper hon oss mycket i hushållet, damsuger, städar och hjälper mig mycket med barnen. Det kommer nog att kännas skumt när hon åker, då man har blivit så van vid att ha henne här. 

Nu har det riktigt blivit flyt på E o T:s matvanor. De äter mjölkersättning fortfarande, men äter lunch någon gång mitt på dagen och gröt framåt sex på kvällen. Lunchen gör jag oftast själv, har köpt ekologiska barnmatsburkar någon gång när jag inte har orkat. Det är så enkelt  och dessutom billigt att göra barnmat, bara att koka lite rotfrukter eller grönsaker och mixa det slätt. Jag fick en bok av Sofia som heter "Andra mosboken" av Johanna Westman, Kenneth Andersson och Ebba Bonde som jag varmt rekomenderar. Där står allt om hur man gör sin egna barnmat den första tiden.

Förra veckan så var vi på Kolmården med Emils familj. Det var en underbar dag och vi hade superhärligt väder. När vi kom till den lilla hagen där getterna och grisarna höll till så ville Emil ta med sig ett av barnen in till djuren för att ta roliga kort med dom, eftersom båda killarna sov tyckte jag att idén var dålig och jag gick istället in till djuren själv. När jag kom tillbaka till vagnen efter fem minuter så var Elliot som av ett trolleri plötsligt vaken. Hmmmm....Emil sa att han absolut inte hade väckt honom....hmmm, hur som helst så fick Elliot följa med Emil in i hagen. Nedan är bilder från Kolmården.

 
Elliot hos djuren
 
Emil +Theo, Emils systrar
Jag och Theo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0