Att vara mamma...

är helt underbart när de små tittar på en och ler. Nu råkade jag läsa att så små barn inte ler medvetet men vi säger det så blir allt mycket trevligare. Oftast ler de dessutom när de bajsar eller när de har bajsat klart rättare sagt, när de håller på och bajsar blir de helt röda i ansiktet, sträcker på sig och liksom formar ett O med läpparna.

Men det är inte alltid så lätt att vara mamma när man ska vara två till lags. När det är dags för mat så brukar jag lyfta upp den killen som rör sig mest i sängen så tyst jag kan så att inte brorsan ska märka att han flyger iväg. Det fungerar nästan ALDRIG. När jag står och byter på den första killen så hör man illvrålet från den andra som ligger kvar i sängen helt ensam och övergiven. När Emil är hemma så kan han förbarma sig över den stackars ensamme. När jag är själv så får jag skynda mig att byta på den första, lägga honom i soffan (ett litet hörn i soffan som jag sätter en mur av kuddar runt så han inte ska trilla ned) och hämta den andra killen. Sen får den andra killen ligga i mitt knä medan jag försöker mata den första. Jag måste också hela tiden trycka in nappen i munnen på den andra killen (han spottar ut den annars), annars tjuter han över att han är sist i matkön. När den förste killen sen är matad och rapad så är det nummer två som ska få äta, men då vill inte ettan ligga för sig själv så även han får ligga i knät och sparka medan jag matar. Ja så kan det se ut. 

I helgen så köpte jag ett babygym till killarna. Jättefint med Pingu, Pingus mamma, två fiskar, en spindel, tre random Pingus och en sko?!? Jaja den är iaf jättefin, det tråkiga är att tvillingarna inte riktigt uppskattar den än. De ser inte så långt och kan inte fokusera blicken på de roliga Pingusarna så just nu är det en superdålig barnvakt, men jag hoppas att den senare blir en god hjälp.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Frågan är om du har startat en cirkus eller om du har blivit mamma...det låter som att det är lika mycket aktion hemma hos er som på en cirkus. Plus att alla inblandade helst ska va nöjda! :)

2009-03-04 @ 22:33:44
Postat av: Veronica

HAHAH jag tycker det lät bra, det där med varför de ler. Men det är klart dom är glada att du är med dom även om de inte ler också ;) hehe. Elliot hade sån där visselmun när Emil retades med honom, hahah ser så otroligt kul ut xD pusspuss!

2009-03-06 @ 23:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0