Promenaden

Idag skulle Elliot, Theo och jag ta en promenad i den härliga solen och hälsa på Emil och hans arbetskamrater på deras kontor. Tråkigt nog var inte vädret riktigt på vår sida. När vi gick ut var solen där och strålade men efter ca 5 min så blev det mulet och blåsigt. Vi fortsatte vår promenad och var glada att det inte snöade. Så mötte vi Emil och Adrian, köpte varsin latte på Waynes och gick vidare mot kontoret. På kontoret så hälsade vi på hans arbetskamrater som berömde pojkarna sådär som man ska göra när man ser bebisar "åhh vad söt, så små osv.". Eftersom Emil jobbar i ett företagshotell så träffar man på en del annat löst folk när man är där på besök. Idag så gick den skumma killen med ashbergers och vad han nu mera har förbi. Gölle, en kvinna i 40-årsåldern som Emil och dom andra verkligen avskyr för att hon är skum och bla stjäl yogurt , kom förbi och stod och pratade ett bra tag. Jaha och sen var det dags för hemfärd. Solen var fortfarande borta men nu hade det även börjat snöa. Eftersom det blåste så blev det jobbig snö som försökte ta sig in i vagnen där E & T låg och sov i lugn och ro. Jag halvsprang hem för att inte barnen skulle vakna, tror jag tog mig från stan till min dörr på tio minuter. Så när vi har kommit hem och jag har packat upp ungarna ur vagnen så börjar solen att stråla. Nu (2 timmar senare) strålar fortfarande solen. Jag säger bara typiskt!

När jag är ute och går med tvillingvagnen så har jag märkt att man får ganska mycket respekt från pensionärer med rullatorer och även vissa fotgängare. Idag så såg vi iallafall en pensionär och när vi var ungefär 50 meter ifrån henne så går hon in till kanten med sin rullator. Där står hon sen och trycker tills vi har passerat, man känner sig nästan lite dum och får skynda ännu mer så hon inte ska stå där och frysa.  

Adrian tyckte att det såg ut som jag kom gående med en glassvagn när jag kom gående med vagnen. Vad fick du det ifrån Adrian?!? Måste vara att twinsen är söta som glass :P



(Ellio och Theo i sin finfina vagn)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0