första vinet på nästan tio månader

Igår blev det en lugn kväll med Emil och barnen. Vi åt laxgryta, såg på Postkodsmiljonären och Talang. Och jag tog mitt första glad vin på nästan tio månader, eller jag drack bara halva eftersom jag var orolig att jag skulle bli för onykter. Vinet vi drack var ett mousserande vin som är ett av mina favoriter, men det kändes ovanligt starkt i smaken, antagligen för att jag inte druckit på så länge. Det räckte iallafall med ett halvt glas, kände inte av det och ville inte känna av det heller eftersom jag skulle natta E och T senare. 

Föresten så var det tur att jag inte drack mera vin (om jag nu ska tjata om det) för inatt var det livat. Klockan 2 vaknar T och vill ha mat, klockan halv fyra vaknar E och vill ha mat, klockan sex vaknar T igen, jag försöker söva honom till halv sju men ger upp och går upp och matar honom. Efter maten vill T leka tills E vaknar och vill ha mat, försöker äta frukost samtidigt som E äter i mitt knä, badar T, mat igen och sen är det dags att gå ut. Nu sover dock båda sött i sin vagn så jag tänkte börja laga lite mat. 

Senare i eftermiddag ska jag gå på dansföreställning. Min yngsta lillebror har gått en danskurs under vårterminen och de ska nu ha uppvisning, även Emils yngsta lillasyster ska uppträda. Kul, kul. Vid 6-tiden kommer Tessa och Sofia hem till mig och vi ska väl bara prata skit och kanske äta något gott!?!


Jag har börjat måla i barnrummet nu också, insperation till mina djur får jag från en hemsida. Ugglan är den första figuren och det kommer att bli flera.
 Emil bjuder Elliot på lite chips.





Kommentarer
Postat av: //E

första glas vinet man tog kommer ja ihåg!haha drack ett glas å då kände man sej rätt så onykter!=) Det var roligt å ses en sväng allafall!=)

2009-05-14 @ 09:07:48
URL: http://littleprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0