Punka

Imorse när jag skulle gå och möta Jennie (som hade sin son på samma avdelning som E och T var på i Örebro) märkte jag att det var punktering på höger bakdäck på barnvagnen. Shittans! Jag ringde Emil och skällde lite på honom för att vi hade köpt en barnvagn med lufthjul och att allt var hans fel. Emil sa att jag skulle kolla med cykelhandlaren om de kunde laga slangen i däcket och den tanken hade också slagit mitt huvud. Jag gick förbi cykelhandlaren som ligger kanske 100 meter från vår lägenhet och de båda männen fixade min punktering på mindre än tio minuter + att jag fick de andra tre däcken pumpade. De gjorde det också utan att jag behövde lyfta bort liftarna eller pojkarna från vagnen, därför kunde E och T ligga och sova i lugna ro medan de höll på och fixade. Mycket tacksam och 150 kr fattigare skyndade jag ner till stan för att möta Jennie (jag kom till och med innan henne :P). 

Nu har jag precis tagit ett bad på min barnlediga kväll och läst i Vi föräldrar om hur man bäst sparar till sina barn. Emil har i och för sig redan bra koll på sparande och fonder, men en annan som inte har det lärde sig en del. En av de viktigaste detaljerna är att välja fonder med låga avgifter. Emil och jag kommer nog att spara till killarna i aktiefonder, det är ganska hög risk men kan ge bra avkastning. E o T kommer ha tillgång till sina pengar på sin 18 års dag, hoppas de är kloka nog att inte slösa upp allt på krogen. 

Fick btw ett par jättefina stickade tofflor av Emils mormor igår. 

Kommentarer
Postat av: Karolin

Har en vagn med punka så jag sökte på nätet och hittade detta inlägget! Så nu ska jag säga till mannen att ta med däcket till en cykelhandlare :-). Tack för tipset!

2009-10-07 @ 15:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0