"Det blev för mycket för dig ikväll, tjalallallalla"

I helgen är det SOF- Studentorkesterfestivalen, eller det började egentligen i onsdags och håller på tills på söndag. Under senaste SOF som var 2007 så var jag mat-putte (matansvarig) och därför så får jag gå gratis på SOF i år + att jag får frukost, lunch, middag och vickningsmat på området. SOF2007  (vi var ca 60 pers i organisationen) får även gå längst fram i kårtegen på lördag och sen får man lite märken m.m. 

Eftersom jag har mina underbara pojkar att ta hand om så kan inte jag gå hela helgen men igår gick jag för att träffa det gamla gänget och ta några öl på området. Det visade sig bli en helt perfekt kväll. När jag kom till Villevalla så kändes allt lite nervöst, det var ju så längesedan jag var ute, men alla kom och hälsade och var supertrevliga så när vi gick mot Folkets park i våra blå hängseloveraller så var det nästan som förr. Inne på området var det bra stämning, alla var glada och drack öl. Jag och Sandra trallade runt, tog kort i en apa, en robot, en tutputte och en slemklump. Vi skulle även gå på speed-dating, men när vi hörde att det var RFSU som höll i det så kändes det lite väl seriöst. Vi drack lite öl och eftersom vi hade ölbiljetter så gjorde jag endast av med 25 kr på hela kvällen. Jag hann även med en mellanfest hemma hos Niklas innan klockan blev tolv och det var dags för mig att traska hemåt. På vägen hem möttes jag av sjungande studenter på cykel som sjöng "Det blev för mycket för dig ikväll, tjalalllala, nu ska du hem och sova tjalalllaaa". Jag log och tänkte att det blev alldeles lagom för mig ikväll och nu ska jag hem till min familj och bara mysa.

Konstigt nog är jag ändå jättetung i huvudet idag, det går att bota med C-brus och kaffe :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0