Babytravel twinjogger

Idag blev det lunch på stan med Emil och Josef, Elliot och Theo var också med såklart. Vi satt ute på Wookaway och åt i det kalla vädret, men det var ändå trevlig. När vi precis hade ätit klart så fick Theo ett utbrott så vi skyndade oss hem, den lilla sällskapssjuka ungen nöjde sig där hemma med att sitta i mitt knä med sin napp i munnen och allt blev frid och fröjd.

Igår såg jag på Efter tio med Malou när Marcus och Jonna Birro var där och berättade om deras son som föddes för några månader sen. Jonnas livmoderstapp hade varit så tunn så de fick binda ihop den och sedan var hon tvungen att vara sängliggande i 165 dagar tills barnet föddes. Uss förstå att vara sängliggande i 165 dagar och alla muskler som bara förtvinar. Jag kände då att våra fyra veckor på sjukhus med killarna nog inte var så farligt ändå. Det går väl inte att jämföra alla jobbiga saker, men eftersom jag tyckte att jag kände mig instängd på sjukhuset så kan jag tänka mig att inte Jonna kände att hon hade någon direkt frihet. Ja det gick iaf bra för den lilla bebisen som heter Milo.

Nästan varje dag när jag går ut med vår twinjogger babytravel så kommer det fram en liten tant eller en dam strax över medelåldern och ska kika in i vagnen, beundra barnen, fråga vad de har för kön och berätta för mig vad de själva har för koppling till tvillingar. Ett exempel från igår är: -Åhhh,,vilka små underverk. Är det flickor eller pojkar? Är det jobbigt? Jag kan berätta att det blir lättare sen när de har nytta av varandra. Jag har själv två flickor som är tvillingar men de är 45 år idag så de är inte så jobbiga att ta hand om * skratt*. Hejdå och lycka till. 
Ja, samtalen är väldigt lika, men kopplingen till tvillingar brukar variera, det kan vara barnbarn som är tvillingar, en förälder som har en tvilling eller att de själv är tvillingar. Jag har absolut inget emot de små pratstunderna utan tycker snarare det är trevligt att bli uppmärksammad, även fast det är killarnas förtjänst. Märkte idag att vi inte är de enda tvillingföräldrarna här i stan utan vi stötte på tre tvillingvagnar under en knapp halvtimma, det var som om alla tvillingar i hela Linköping var ute idag, crazy!

Ikväll kommer eventuellt några vänner hit och dricker lite vin, om inte så ska nog Emil och jag laga lite gott och ha en lugn fredag.


Kommentarer
Postat av: Erica

Haha, det skulle kunnat vara jag som skrivit inlägget om alla tanter som kommer fram och pratar! Första frågan är alltid "är det en av varje eller?" Sedan kommer funderingarna om det är jobbigt och om jag får sova. Slutligen brukar också deras koppling till tvillingar komma. Tycker också att det är ganska trevlig med dessa små samtal!

2009-06-16 @ 11:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0