Sofias dag!

Vi glömde att sjunga för henne, kom jag på nu. Ajdå. "Ja må hon leva.....ja må hon leva....Sofia, hon leve...hipp hipp"


Jag och Emil pussade killarna farväl, sa hejdå till barnvakten (min mamma och min syster) och åkte iväg till Stockholm tillsammans med Sara och Mattias. Förfesten satte igång så fort vi satte foten i Thomas och Åkes lägenhet (eller den hade egentligen börjat innan men...). Där bjöds det på bål och annat tilltugg. Det var en väldigt lugn förfest även då Åke och Emil snappsade i sig en sjuttis Finlandia. Vi hann med pendeltåget in till centrala Sthlm på håret. Efter en snabb titt på klockan så tror jag vi fattade beslutet att inte gå till Debaser, vilket planen var från början, utan gick till Rocks efter en rekommendation. Rocks var inte en rocklubb, utan en hårdrocksklubb där människorna hade skinnkappor och långt hår, med undantag från vissa halloweenklädda typer. Drinkarna inne på klubben var rejält spetsade, toalettdörrarna var av stål och gick inte att låsa, det fanns inga sitsar på toaletterna och dansgolvet bestod av en och annan långhårig man eller kvinna som headbangade. Trots detta så hade jag det supertrevligt, härligt sällskap, det fanns tvål vid handfaten på toaletten + att jag faktiskt fick citron i mitt kolsyrade vatten som jag var tvungen att beställa efter att ha snappsat något vidrigt som smakade en blandning av whisky och cognac..uha. Vi sprang till sista tåget men såg det åka iväg framför ögonen på oss. Det blev tillslut Mc Donalds och en svarttaxi som avslut på kvällen. Riktigt bra kväll och jag hoppas att Sofia hade det lika trevligt, det var ju trots allt hennes dag!
Födelsedags"barnet" Sofia (bakom henne födelsedagsbarnet Thomas och hans nya tjej.)
Turturduvorna Sara och Mattias
Thomas, den veckas gamla 25-åringen.
Emil överaskar med att slänga upp Sofia i luften.
Fina Sofia. (Lägg märke till toalettdörren till höger)
Snyggo och jag.
Vi som gick ut efter förfesten. En tapper liten skara. F v Åke, Emil, Sofia, moi och Henke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0