Punka

Igår blev det punktering på vår tvillingvagn. Det var vänstra framhjulet som pajade och vagnen gick att köra, men det var jobbigt! Emil hade lovat att byta slangen i hjulet innan han gick till jobbet, men glömde. Jag försökte själv att ta bort hjulet, men efter en närmare eftertanke på att det tog mig ca 4 timmar att laga en cykelpunktering bestämde jag mig för att ringa på hjälp. Det är tur att man har vänner som bor nära. Jag ringde Camilla och frågade om David möjligtvis kunde hjälpa mig att byta slangen, det kunde han och efter en kort visit hos Camilla, David och lilla Albert (deras månadsgamla son) så rullade vagnen fram som en fjäder. Det är ju egentligen tragiskt att jag inte ska kunna byta en slang utan måste be en man om hjälp, men med de rätta verktygen nästa gång så ska det nog gå att göra själv.... :)
Camilla, David och Albert för några veckor sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0