Onsdag

Och inte vilken onsdag som helst utan en helt unik i sitt slag. Efter en till invasion av svinkoppor, vilket även drabbade mig denna gången känns det som en befrielse nu efter tre dagar med pencilin och såren börjar dra sig tillbaka. Denna gången fick, efter egen begäran, hela familjen pencilin för att förhoppningsvis få stopp på eländet. Däremot är jag fortfarande tveksam på om våra sår bara är bakterier som finns i luften utan snarare tror jag att det är ett/flera små små hemska djur som bor någonstans i vår lägenhet och en gång i månaden så kommer de ut och bits, där börjar såren OCH sen blir det koppor. Sen var jag såklart tvungen att läsa om en jättehemsk sjukdom (SSSS) som man i sällsynta fall kan få av svinkoppor, där det är en mortalitet på 4% bland barn och 60% bland vuxna. Såklart stämde alla mina symptom in på sjukdomen, vilket gjorde att jag skrämde upp både mig och Emil plus sov jättemycket den natten...not. Ja, nu är vi iaf pigga, glada och nästan friska!


Skruttarna sover nu för tredje natten i vardagsrummet. Emil håller nämligen på och bygger ett slott i deras rum. Det ska bli kul att se resultatet och skönt när jag får mitt vardagsrum tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0