Nu var det längesen jag skrev

Vad kan det bero på? Ork är svaret på den frågan. Visst går jag ibland runt och formulerar blogginlägg i huvudet, perfekta blogginlägg som när jag väl kommer till för att skriva ned dom inte alls blir så bra. Säkert många som känner igen sig i detta I-lands problem. Ja, annars är det frid och fröjd här. Fick ett G på på senaste tenta vilket kändes skönt, speciellt eftersom barnen var sjuka och jag hade lite kort om tid att få ihop den. Jag själv har fått något skit i ögat, antagligen en liten bakterie som ligger och irriterar, ser inte så fint ut men jag hoppas det går över snart och inte blir värre. Idag har jag hemmmastudier och för en gångs skull går det ganska bra. Jag läser just nu om hur man bedömer svenska som andraspråk. Kan vara nyttigt att kunna då jag förhoppningsvis kommer att arbeta med det i framtiden :). Idag är det tvätt som står på listan efter att barnet har somnat. Får antagligen ett besök av bror och en liten visit av Sandra senare. Baka brödbullar och se på "Desperate Housewifes" måste jag även hinna med. Det gäller att ta vara på dagarna så bra som möjligt då tiden är så knapp!

Händer denna vecka: Intressant föreläsning och workshop om hot och våld i skolan kl 15-18:30 imorgon Sofia kommer hem på torsdag Niklas fyller år på torsdag (hoppas på att både träffa Sofia och Niklas på torsdag, kanske även Sandra om hon orkar :)) Annars jobba förmiddag och föreläsning eftermiddag resten av veckan.

Tjo på er!
Det är kul med regn!

Kommentarer
Postat av: sandra

Det blev ingen visit av Sandra för tiden räckte inte riktigt till. Vilka härliga regnbilder! Pax för att jag och min kamera får följa med nästa gång ni ska ut och leka i regnet!

2010-10-05 @ 21:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0