Rispa på hornhinnan

Oj, helt slut! Vilken dag. Båda killarna har precis somnat och jag äter min kvällsmacka, dricker en kopp Rooibos te och känner mig förkyld som bara den. Äta, se lite på tv, städa lägenheten och sen sova!
Min lilla Theo vaknade tvärt när han låg och sov middag och skrek i högan sky. Jag tog upp honom och han vägrade att öppna ögonen så jag baddade med ljummet vatten för att se om han hade fått något skräp i ögat. När han sen öppnade ögonen såg jag att det inte var något skräp utan att det var en rispa på hornhinnan. Ganska stor, den sträckte sig över pupillen och ut en bit i iris. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och medan jag väntade på att de skulle ringa upp så googlade jag lite på "rispa på hornhinnan". Det jag kunde hitta var att om man får en rispa på hornhinnan så ska man uppsöka sjukvård och sen få ögonsalva att ta på ögat. När sjukvårdsupplysningen ringde upp så sa hon bara att jag skulle ge honom alvedon för värken och annars avvakta, om det såg bra ut imorgon så vad det ingen fara. Lite nojjig som jag är ringde jag och pratade med pappa som tyckte att jag skulle ringa och fråga hans syster vad hon trodde om saken för säkerhetsskull. Jag ringer alltså min faster som har flera års erfarenhet som allmänläkare och är grymt kunnig. Hon säger samma sak som sjukvårdsupplysningen, det gjorde mig lugn. Nu är det bara att vänta och se hur ögat ser ut imorgon, förhoppningsvis är rispan borta.
Det var längesen Theo var så här liten  (bilden: första gången jag håller honom efter förlossningen), men när han mår dåligt så blir han så så liten igen.

Kommentarer
Postat av: Quasimodo

Du - Rooibos!!! Det har jag svårt att tro på!!!

2009-09-09 @ 09:50:42
Postat av: Rebecka

Det är sant! :)

2009-09-09 @ 19:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0