Lunch på strandgatan

Inte på det nya utestället Strandgatan utan på företagshotellet där Emil jobbar som i och för sig ligger i samma hus som utestället men jaja. Emil hade glömt matlådan hemma idag så jag, Elliot och Theodore traskade iväg för att äta tillsammans med honom eller jag skulle äta tillsammans som honom (E o T åt hemma). Det är en hel del skumt folk som jobbar på strandgatan, men det är å andra sidan positivt, då jag ofta går hemåt med ett leende på läpparna när jag tänker på de konstiga kommentarer som människorna kläcker ur sig. Idag var de lika konstiga som vanligt, speciellt en kvinna som Emil har väldigt svårt för. Hon frågade vad killarna åt och när hon hörde att jag höll på med att sluta amma sa hon "det är för kort, man ska amma längre", men mjölken räcker inte menade Emil, "ät bullar, kanelbullar, då får man jättemycket mjölk, jag ammade i ett år och jag åt jättemycket kanelbullar". Jaha vad har vi lärt oss idag? Att man ska äta kanelbullar för då kan man amma mera. Blir man inte väldigt fjärtig då? Får inte barnen ont i magen? Näe det förtäljer inte historien.

Igår trodde jag att det var Mors-dag så jag ringde hem för att gratta mamma, min syster svarade då och sa att jag hade fel och att det inte är förrän i slutet av maj. Typiskt dessa reklammejl som kommer där det står "Don´t forget Mothers day 10th may!!" Hur ska jag orka tänka efter att det kanske inte är samma datum i Sverige? Jaja, ingen skada skedd. 

När jag var på söndagsshopping igår så köpte jag två par byxor och två bodies till E o T för 2,50 kr. Det skulle ha kostat över 400 kr, men med presentkort och diverse rabatter så blev det så billigt. Trevligt!



Ingen tvekan om att E o T är pappas små pojkar (Emil på de två översta bilderna, Elliot på den undre).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0