Sjukling

Min lilla sjukling är fortfarande inte frisk. Däremot var vi hos läkaren igår som lyssnade och tittade på honom. E skulle såklart vara nyfiken och pigg hos läkaren, vilket fick honom (läkaren) att undra varför vi var där. Däremot är det skönt att någon har tittat på honom. Jag måste ge en stor kram till alla mina kära vänner inkl min och Emils kära familj som ställde upp så mycket för oss igår. Skönt att ha så bra människor i sin närhet! Nu ska jag fortsätta att kurera lilla E. Systeryster är här och tar hand om den icke sjuka T :)

Sjukvårdsrådgivningens råd vid diarré: Ge ej: - mjöl, mjölk eller frukt Bra att ge: -majsvälling, havregrynsgröt -kokta saker, morotsoppa och mosad potatis med mycket fett. Tänk på att inte använda morotsavkoket!
Recept på vätskeersättning:
Koka 1 L vatten med 6 tsk socker och 1/2 tsk salt. Smaksätt med 2 tsk röd saft eller juicekoncentrat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0