Working åtta till fem

Vaknade klockan halv fem imorse av två små knoddar som vägrade somna om innan deras slitna mamma skulle upp klockan halv sju för att göra sig iordning till jobbet. Någon sekund efter att min väckarklocka ringer så plingar det på dörren och där står svärmor, redo att ta hand om killarna när jag går. Hon skulle egentligen inte ha kommit förrän vid tio men var mycket välkommen då jag kunde duscha och göra mig iordning i lugn och ro. Cyklar iväg till jobbet och funderar på om mitt huvud kommer att hålla idag. Två koppar kaffe senare så känner jag mig otroligt pigg och jag kände att min arbetstid blev mycket effektiv. Mikael, the one and only guy, på kontoret fyllde 26 år idag och bjöd på supergod tårta på fikarasten. Vissa var förundrade över att en kille kan ordna så fint med tårta :P Ja, det var en trevlig arbetsdag men nu är jag sjukt trött och har ont i min rygg som jag lyckades sträcka i tisdags.


Emil är sjuk, den lilla stackaren, har hög feber och hostar en hel del. Han påstår att han kanske ska gå till jobbet imorgon, men jag skulle inte tro det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0