Juldagen

Idag har varit en produktiv dag. Efter att vi hade ätit lunch och pojkarna sovit sin timma så gick vi ut för att åka pulka eller gå till lekparken. Ellliot var supergrinig när vi var ute och detta resulterade i att Theo fick springa runt ett tag, gunga lite och sen gick vi hem, total utetid= 30 min. När vi kom in bakade vi pepparkakor. Detta gick inte heller så bra då E och T passade på att stoppa i sig degen så fort jag tittade bort. Annars var de riktigt duktiga på att sätta formerna på de utkavlade delarna. Det var även tur att vi hade lite "köpepepparkakor" hemma eftersom jag råkade bränna barnens verk....mjo så kan det vara. Efter pepparkaksbak blev det middag, sen bad och efter det bestämde jag att jag och barnen skulle gå till Domkyrkan på julkonsert. Jättebra idé, verkligen superbra...... Nja det gick inget vidare. Elliot var jättetrött men kunde inte komma till ro i kyrkan och när han väl hade gjort det genom ett frenetiskt gungande av vagnen så började Theo sjunga med kören. Det var inte så farligt men efter kören kom en solosång och Theo klämde i riktigt ordentligt ihop med mannen som sjöng. Jag försökte hyscha på honom men det hjälpte inte så mycket. Jag blev nervös för att få dagens ris i tidningen och just när jag satt och tänkte på det började Elliot skrika att han hade ont någon stanns. Så jag tog vagnen och halvsprang ut genom kyrkan samtidigt som jag tyckte att situationen var riktigt jobbig. Dessutom körde jag vagnen över en grav (i golvet) på vägen ut, får man det!?! Nej, ingen mer julkonsert för oss om det inte speciellt är en "familjekonsert eller barnkonsert".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0