Helgen med sjuka barn

Inskolningsdag 4 har jag inte så mycket att säga om och inskolningsdag 5 blev aldrig av, då jag och Theo inte kände oss så krya. Theo hade på fredagkvällen hög feber och båda killarna sov väldigt dåligt hela natten. Vaknade och skrek, ville inte somna om och så, ungefär varannan timma. Jag var trött lördag morgon när vi gick upp halv sex och för att få killarna att bli trötta igen, så att jag skulle kunna få sova en stund så badade jag dom. Elliot somnade efter badet men Theo ville vara uppe och leka och sen byttes de om med att sova och leka under dagen. Då var solen väldigt välkommen, vilket fick mig på bra humör och jag tror nog att även killarna blev lite piggare av det. Efter lunchen var vi ute en sväng och sen flöt dagen på helt okej! Vid middagen somnade nästan Elliot och jag tog tempen på honom, då hade han 39 graders feber. Han fick panodil men febern sjönk nog inte så mycket av det. När båda killarna sen somnat fick jag väcka Elliot kl halv nio för att ge honom en andra dos panodil, då hade han 39,5 grader och i stort sätt kokade. Panodil, näsdroppar, vatten och öppen altandörr fick Elliot att piggna till så han blev sprallig som bara den. Ungefär vid halv elva fick jag honom att somna och då tyckte jag fortfarande att han var varm. Jag ställde klockan på halv ett för att gå upp och titta till honom och då var han sval igen. Skönt! Så sov vi allihopa fram till klockan sex och nu har killarna somnat igen så nu ska jag försöka springa iväg och duscha innan dom vaknar igen. Hoppas på att skruttarna är så pigga imorgon så att vi kan gå till förskolan och fortsätta vår inskolning!

Kommentarer
Postat av: //E

sv: ja det är svårt med namn! Visa av de namnen har ju kompisar på deras barn!=) Men så svårt med namn med famförallt om man inte ska krocka med andra i närheten som har samma namn!=)men man får skriva en lista kanske!=D

2010-03-21 @ 08:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0