Sunday afternoon

Har haft en lagom slapp söndag med hela familjen idag. Vi gick ner på stan för att jag skulle titta på kläder, ville ha en skjorta, men hittade inget som jag gillade! Däremot träffade vi Sandra och Sara på stan som sällskapade oss med en latte på Waynes och efter det köpte vi ett par varma snusnäsdukar (som halsdukar) i flis till E o T. Emil kom nämligen på T med att dra åt E:s scarf så att han knappt fick luft förrut i vagnen + att dom här var enklare att sätta på + praktiska att ha på dagis. När Emil gick och tittade på sladdar på Classe så gick E, T o jag för att testa solglasögon på Åhléns. T tyckte att det var hysteriskt roligt och ville absolut ha ett par, eller jag ville att han skulle ha ett par ;) Dock tyckte Emil att det var onödigt då T skulle ha sönder dom på 5 sek och efter närmare eftertanke så kan jag nog bara hålla med. Så utan solglasögon gick vi till McDonalds och killarna fick dela på sitt första Happy Meal. Det var konstigt, jag kände mig som en jättedålig mamma när vi gick in och satte oss, vad ger jag mina barn för mat? Men när vi börjat äta och jag såg minst 3 barn i E o T:s ålder sitta och smaska så kändes det bättre. I och med att Emil och jag, själva äter på McDonalds kanske 4 ggr per år så finns det nog ingen risk att det blir en vana. Killarna var iaf toknöjda med cheeseburgare, äppelbitar och mjölk.

Kommentarer
Postat av: tvillingmamman

tusen tack för dina tips, mina älskar också fisk och potatis så det får de bli idag så får vi se :)

Han äter välling och kissar, så han har inte problem så, utan bara med vanliga maten, äter kanske 2 skedar!

Sen ska ju barnen äta 2 lagade mål om dagen, men mina får bara i sig ett, andra måltet är omöjligt :s:s men det kan ju inte vara någon större fara? dom äter ju gröt eller nåt annat då istället.



Mc donalds såg inte fel ut, och jag förstår att dom gilla det :) När vi ätti mc donalds här hemma så vill ju barnen alltid ha det man själv äter så ibland har dom fått smaka pomme, och det är något dom gillar :D

2010-05-10 @ 08:58:36
URL: http://towebomaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0