Lördag

Ja då har ännu en vecka gått. Jag fattar inte hur snabbt tiden går egentligen. Elliot och Theodore blev till exempel sju månader i torsdags! 

Denna vecka har bestått av läkarbesök (för killarnas del), nyttig mat och övningskörning.

När vi kom till läkarbesöket i tisdags så frågade läkaren om det var något fel på killarna, jag svarade nej, varpå han frågade vad vi gjorde där? Ja, vi var därför att vi hade blivit kallade, men det skulle antagligen vara en uppföljning på deras hjärtan som de kom fram till inte hade något fel på sig när vi var på UL i juli. Så läkaren lyssnade bara lite på killarna och sen menade han på att de är enäggstvillingar. Han menade att enäggstvillingar har identiska öron, vilket E o T har + att han tyckte att de var lika som enäggstvillingar. Eftersom han har varit läkare länge och träffat många tvillingar så borde han veta vad man snackar om, men det är nog ändå inte hundra procentigt. Däremot mest troligt.

Den nyttiga maten då. Emil har börjat att komma igång med träningen igen och med träning följer det bra kosthållning. Denna vecka har han hackat och rivit färska grönsaker, stekt det och blandat med bönor och ris. Jag kan tycka att det är gott att äta denna mat ibland, men varje dag, näe, det håller inte riktigt för mig. Så jag fuskade lite med tonfisk och pasta, även pommes en dag :/

I torsdags så var jag och övningskörde lite med Josef (min bror). Vi skulle köra på en bana som endast används till övningskörning för att jag skulle få öva lite på växling, start och stopp. Jag hade inte räknat med att det skulle vara massa andra personer som också skulle köra runt där! Gräset var inte slaget så det var jättedålig sikt på alla vägarna, det gjorde att vi fick öva krypkörning, vilket var bra. Vad som däremot inte var bra var att jag blev så nervös när jag skulle köra till höger, för att vi fick möte, så att jag tryckte på gasen och körde rakt ner i ett dike....ajaj....inte bra. Jag bad Josef att sätta sig bakom ratten och köra tillbaka, men han tvingade mig att fortsätta, vilket var bra eftersom resten av körning gick hyffsat och om jag inte hade kört igen så hade jag nog blivit rädd för att köra på tisdag när jag ska ha min nästa lektion. Så kan det gå.

Öppna förskolan har startat igen, så i onsdags gick vi dit och även killarnas faster Magda och kusin Ronja var där. Magda och Ronja tog väl hand om Theo under sången och vi hade det supertrevligt! Härligt nu när det är höst och det finns lite fler aktiviteter som jag och barnen kan ägna oss åt :).

Köpte en sittvagn på blocket för 1800 kr, en Emmaljunga som fungerar superbra! 
Enäggs? Jo lika är de iallafall.

Kommentarer
Postat av: //E

går det bra å köra på körskolan?! Har du kommit långt?! sv: det finns olika program du kan gå med i men är ju inte direkt att man tjänar stora pengar om man nu inte har runt 10 000 besökare om dagen ja har tjänat 69 örehahaha + 89 öre å ja har runt 50 besökare så man blir ju inte direkt rik!Skrev så i min blogg enbart för å retas med folk! Det ger läsare!=D

2009-08-30 @ 08:39:28
URL: http://littleprincess.blogg.se/
Postat av: carro

gud va fin blogg :D har du gjort deisgnen själv?



Kram

2009-08-30 @ 08:59:36
URL: http://carrobruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0