Svininfluensan

Ja, det kanske är någon mer än jag som är trött på tjatet om svininfluensan. Staten har köpt in 18 000 000 doser av vaccinet och ändå får fler och fler influensan...när ska folket få sitt vaccin då? Egentligen är jag inte så insatt och tenderar inte att bli det heller, dock blir jag lite orolig när man hör om de personer som har blivit rejält dåliga och där situationen är livshotande. Angående svininfluensan så kan man se en intervju med Emils lillasyster Jessica Ly Ingberg på Corren24. Jag blev ganska upprörd när jag såg intervjun. Jessica hade varit i Spanien med sina vänner och en av vännerna blev dålig i svininfluensan när han kom hem, han fick ligga med dropp på sjukhuset i nästan ett dygn. När sen Jessica och hennes vänner blev dåliga och gick till smittskyddsenheten på universitetssjukhuset för att testa om de var smittade så blev de avfärdade med att de inte alls var sjuka eller behövde testas. Jag träffade Jessica några dagar senare och hon var jätteförkyld. Alla reagerar ju olika på influensan och det är klart att alla inte blir lika dåliga som de som uppmärksammas i media, därför tycker jag att det är riktigt oprofessionellt av vården att avfärda dom på detta viset. Någon annan kanske har en annan åsikt?

Kommentarer
Postat av: TTime

Jag tror att det skall vara 18 miljoner doser vaccin. Hur många nollor blir det? :-)



Angående tjatet i media om svininfluensan så hittade jag följande kommentar:

<i>" I styrelsen för bolaget som tillverkar vaccinet sverige beställt 18 miljoner doser a 100:- st av, så sitter James Murdoch, Ja mediamogulen Rupert Murdochs son och de kontrollerar en stor del av världens nyhetsförmedling, men inte nog med det, där sitter också Deryk Maughan som även har uppdrag för Reuters. Men det finns mer, också Robert Wilson som har uppdrag för The Economist group finns i medicinbolagets styrelse. Så, nu vet ni vem beställaren av panikartiklarna är."</i>

2009-09-02 @ 09:36:10
Postat av: TTime

CBS 60 MINUTES rapporterade om svininfluensan och vaccinering 1976.



Måste ses:

swine-flu-1976-propagandawebcam" rel="nofollow">http://www.dailymotion.com/video/x9mh9fswine-flu-1976-propagandawebcam

2009-09-08 @ 00:56:40
Postat av: TTime

I länken ovan skall det vara två underscore-tecken, som av någon anledning försvann när jag kopierade länken.



Ett underscore före "swine" och ett före "webcam"

2009-09-08 @ 01:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0