6-månaders kontroll

I onsdags var jag med E o T på 6-månaderskontroll. Läkaren som gjorde kontrollen var inte E o T:s ordinarie läkare utan någon som jag inte hade träffat förrut. Båda killarna gick igenom kontrollen men det kändes lite halvseriöst. Till exempel så är ett moment att bebisen ska titta efter en leksak som faller i golvet, varken E eller T gör detta och de gjorde det inte heller när vi var på kontrollen. Läkaren sa då att det finns så mycket annat att titta på men hon sätter ett godkänt där ändå?!? Jaha ja och sen var det momentet när bebisen ska hålla i en leksak och byta till den andra handen. Läkaren sa att det var godkänt varpå barnmorskan frågade om de växlade hand och läkaren svarade ja. Jag själv såg att ingen av killarna växlade hand! Däremot vet jag att Elliot kan göra det, men jaja. Killarna passerade iaf och det konstaterades att de låg på 6-månaders nivå. 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken tur att de har sånna kontroller om de ändå inte bryr sej om va bäbisarna faktiskt kan! :)

2009-07-24 @ 22:11:44
Postat av: saariis

hihi läkare är inte riktigt kloka.. men dina killar är duktiga ändå:) Åh.. jag är lite bakis idag.. ;)

2009-07-25 @ 09:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0