Bröllop

För några veckor sedan var Emil och jag på bröllop. Det var en av Emils närmaste vänner, Janne som gifte sig med sin Emma. Själva bröllopet och festen ägde rum i Rimforsa i mitt gamla barndomshem som nu ägs av min bror och hans fru. Det passade utmärkt då mina föräldrar kunde vara barnvakt åt E o T, lika kul var det dock inte att gå upp och ta hand om killarna klockan fem när man kom hem vid två, men det hör inte direkt till saken. Till saken hör att det var en mycket lyckad fest med supertrevliga människor. Tyckte däremot brudens mamma var en lite partyförstörare när hon höll sitt tal och berättade om att bruden hade varit ett stöd för henne när mammans dåvarande pojkvän hade gått bort i en flygolycka, mamman grät och den supergravida tjejen bredvid mig grät + att det hördes snyftningar här och där. Själv tyckte jag också att det var rörande men är inte personen som gråter offentligt i första hand. Kul var också att se Emmas blyga brorsor uppträda (kommer inte ihåg vad de kallade sig nu) och förvandlas till ett par tuffa killar med bra självförtroende. De spelade poppig musik och den ena brodern var grym på gitarr, den andra hanterade både munspel och bas, tillsammans utgjorde de en bra duo! Roligt var även när jag satt på toaletten som låg på övervåningen och hör nerfrån källaren att några har börjat sjunga Eagles "Hotel California" på kareoken, det lät fruktansvärt falskt men eftersom de är en av mina favoritlåtar skyndade jag mig ner för att se vilka som sjöng, där stod Emil och två tjejer. Tjejerna spelade luftgitarr och Emil sjöng i högan sky, de var grymma och blev ett härligt avslut på min kväll!

Fina Janne och Emma
Emil och tjejerna framför "Hotel California"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0