Hemmagjord barnmat

Appropå den hemmagjorda barnmaten som jag skrev om i det förra inlägget så måste jag bara tillägga att man ska vara väldigt noga med att se till att all mat man gör är ordentligt puréad. Jag anser mig själv vara supernoga, först kokar jag grönsakerna alldeles för länge, sen mixar jag dom väldigt länge och när jag ger E o T maten så mosar jag den även med skeden samtidigt som jag matar. ÄNDÅ så satte Theo i halsen idag. Jag såg hur han började få kväljningar och blev vit i ansiktet, jag vände honom genast framåt och dunkade honom i ryggen, ut kom en ganska stor palsternacka bit! Efter händelsen var jag lite skakis så varken E eller T fick äta någon mer barnmat utan fick nöja sig med sin ersättning. Imorgon ska jag vara super super noga och börja sila maten innan jag ger den till barnen, då kan det inte komma med någon bit.

Kommentarer
Postat av: Morbror Josef

Hej Reebook! Blir det billigare att göra egen barnmat eller gör du det för skojs skull? :) För mig känns det rätt givet att göra det som blir billigast när det väl blir dags men mina kompisar kommer garva för att jag gör "ful-barnmat" :P Ha det gött på Öland :D

2009-07-06 @ 18:24:11
URL: http://mrjosef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0