Linköping - Kalmar = Kustpil?

Emil, jag och kidsen åkte iväg på en minisemester till Kalmar och Öland i måndags. Vi eller speciellt Emil hade sett fram emot en lugn och skön tågtur (3,5 timmar), men så blev det inte. När vi passerat Kisa så stannar tåget och chaffören säger att det är något fel som måste ordnas. Efter en kvart börjar tåget sakta att rulla (ca 10 km/h) och chaffören meddelar att det är för halt för tåget att köra, vi måste alltså åka i promenadtakt till Vimmerby och därifrån få ersättningsbuss. Turligt nog hade vi precis matat barnen, så det skulle vi slippa göra på bussen. Nära Vimmerby så stannade tåget och vi fick springa till vår buss i ösregnet. Vår familj klev sist på bussen och därför fick vår vagn stå i mitten av korridoren så ingen kunde gå förbi, men det var inte vårt problem. Bussresan gick till slut bra och vi kom fram till Kalmar ungefär en timma efter beräknad tid. Jag kommer att skicka ett litet mail till Kustpilen och be om ersättning för ditresan, inte för att det är jobbigt att åka buss istället för tåg utan mest för barnens säkerhet. I en buss sitter barnen i våra knän utan att vara fastspända + att det är skillnad mellan buss- och tågtrafik. 

Tiden i Kalmar och på Öland var härlig! Vi bodde på First Hotel i Kalmar som var helt ok! På tisdagen så åkte vi ut till Öland där min ena kusin och hennes familj hyrt en stuga. Solen sken och vi hade det supertrevligt med sill, potatis, jordgubbar och Ölands egna öl. Måndagen och onsdagen tillbringade vi ihop med min farmor och mina föräldrar. 

Hemresan gick bra och totalt så hade vi en trevlig minisemester.

Kustpilen klarar varken värme, kyla, regn, sol eller snö, inte heller tror jag att hon klarar tö. Lika bra att nästa gång färdas på ett annat sätt om man i förtid ej vill dö.

 
Theo (med pappas keps) och jag på kustpilen
 
Theo och Elliot i bil påväg till Öland
 
Barnen gillade soffan på hotellrummet




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0