Stulen identitet

När jag handlade ett par skor från Nelly.se i maj så var det ett erbjudande om att man fick tre nummer av Cosmopolitan gratis. Jag fick mitt första nummer häromdagen. I tidningen stod det om en tjej som hade blivit bestulen på sin identitet. Hon hade en blogg och någon tjej eller kille (hon vet fortfarande inte vem det var) snodde bilder och info om henne från bloggen och startade ett konto på facebook. Facebookprofilen var skapad i den bestulna tjejens riktiga namn, tjuven lade till hennes riktiga vänner och började skrva status-kommentarer som att det inte var så bra mellan henne och hennes man. Dessutom raggade tjuven på massa killar och utgav sig från att vara tjejen vilket resulterade i att det kom fram killar till henne på stan och frågade varför hon inte hälsade på dom. Tjuven öppnade även en blogg där hon kopierade den bestulna tjejens inlägg. Ja, vilken röra. Efter att jag läst artikeln så fick jag lite noja, inte över att någon skulle sno bilder på mig osv, det bryr jag mig inte så mycket om, däremot blev jag lite skraj å barnens vägar. Jag tog bort min bloggadress från min profil på familjeliv.se.

Ända sedan Elliot och Theo var i min mage har jag haft en ständig noja om att någon ska komma och ta ett av barnen. Jag har nog tänkt att eftersom jag har två barn så kanske det finns någon sjuk människa där ute som tycker att det räcker med ett barn för mig och att det inte gör så mycket om personen tar ett av dom, i synnerhet efter att de föddes och såg identiska ut. Därför kändes det lite scary att någon okänd människa ska kunna gå in och läsa om mina killar i min blogg. Jag berättade om min noja för en vän som också har barn och hon sa att hon hade en liknande noja när hennes flicka var liten, så kanske är det relativt normalt att känna som jag gör. 


Våra skruttar, någon vecka gamla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0