Empati?

Är det början på ett barns empatiska förmåga när en bebis låter för att en annan bebis är ledsen? Elliot sympatiserar väldigt mycket med Theo, men jag kan inte påstå att jag har märkt att det är tvärtom. Måste ta och googla på detta.

Appropå empati så träffade jag en tvillingmamma i helgen som kände med mig för att jag hade två små pojkar. Hon kom själv ihåg småbarnstiden och hur jobbig den var. "Vi kom inte ur sängen förrän tre på eftermiddagen" berättade hon. Jag log lite i samspråk, men sa samtidigt att så jobbigt är det inte. Man hinner att duscha när man har tvillingar! Det är bara att ha dom i babysitters i badrummet om de är vakna. Jag går aldrig upp senare än åtta på morgonen och jag är lätt klar att gå ut på promenad vid tio. Så, näe jag kände inte igen mig jättemycket i det jobbiga och att man inte kommer upp förrän vid tre. Såklart blir man trött, men det blir man nog av en bebis också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0