Bebiskollektiv

Hehe det kom en ComHem kille och plingade på häromdagen och jag hade Elliot i famnen när jag öppnade. Inne i vardagsrummet låg Theodore och skrek. Killen såg lite fundersam ut när han hörde Theos skrik och när jag hade lämnat Elliot i vardagsrummet för att skriva på en kvittens till ComHem killen så satte killarna igång med värsta körskriket. De skriker liksom i stämmor och det låter som om det är minst fyra små bebisar som gastar. Det kändes skönt att ComHem-killen stod i trappuppgången när vi skulle ut och gå. Han såg nämligen lättad ut när han såg tvillingvagnen och hans tankar om att jag hade ett bebiskollektiv i vår lägenhet slogs förhoppningsvis ut.

Jaha och så var vi på bcv igår för att prata om barnmat. Det var E o T, en annan förtidigt född kille som vi träffar då och då + 5 små bebisflickor. Efter att ha träffat de andra småtjejerna som var i E o T:s ålder så märkte både Emil och jag att våra killar inte riktigt är lika mogna som en fyra månaders bebis. Så åter igen får vi nog tänka på våra killar som lite prematura och inte känna stress över deras mognad. Elliot fick däremot en lite fling med en jättesöt tjej som heter Alma. Får se vad det utvecklas till. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0