Onsdag/Torsdag

Igår träffade jag en person som jag har lite problem att prata med. Jag hör nämligen nästan aldrig vad hon säger. Det beror inte bara på att hon pratar otydligt och lite tyst, utan det beror också på att jag hör ganska dåligt. Ingen bra kombination. När vi hade pratat ett tag och jag fick säga "va?" väldigt många gånger så bestämde jag mig för att det var bättre att bara säga "ja" och le. Hon frågade en fråga och jag sa "ja" och log. Då såg hon lite förvirrad ut och ställde frågan igen. Jag svarade fortfarande ja. Hon sa då "Jaha, men hur långt är det till affären?" Ajdå hon hade inte frågat en ja eller nej fråga. Jaja, detta händer nog de flesta människor lite då och då, men man känner sig lite dum, istället för att låtsas att jag hört vad hon sa borde jag ha sagt mitt femtioelfte "va?"

Idag har jag varit uppe sen fem, frånsett en halvtimmas sömn vid sex. Mina små knytt hade nämligen lite svårt att somna om efter morgonmålet. Vi får se om jag piggnar till och orkar träna med Sandra idag. Vi ska nämligen gå ner till Nautilus och skaffa årskort på Nautilus i Tornet som öppnar om några månader. Det kostar bara 149 kronor i månaden om man tecknar innan maj månad är slut. Det stod också något om att de hade kompiskort som kostade 249 kronor i månaden så vi får kolla upp det. Ju billigare dessto bättre! 

Först får Elliot bada med sina dopankor och sen ställer Emil upp dom på badkarskanten och leker kör med stämmor för den lilla publiken Elliot. Är han inte världens sötaste pappa? :)



För ett tag sedan så fick E o T en hoppgunga av sin farmor som de i måndags testade för första gången. Mycket lyckat!
Här är det Elliot som testar gungan.


Theodore kunde inte bestämma sig för om han skulle äta mössa eller gröt igår. Det blev lite av varje.


Till sist. Varför står pensionärer bakom sin gardin i köket och tjuvgluttar? Jag tror inte att jag är ensam om att ha sett dom, de finns överallt i nästan alla städer. Jag förstår att de är nyfikna och vill se vad som händer utanför, men för det första, de syns bakom sin gardin så de kan låta bli att stå bakom den och för det andra, måste de se så buttra ut?

Kommentarer
Postat av: //E

sv: ja det får ni göra!Det är ju så mysigt där ju! Va skönt å åka nu när vi åkte då va det inte så jätte mycke folk å så heller!Men det värsta va att de hade inga matställen öppna allt för länge=/ Så det va lite dåligt=/ Får ses sen nån dag, låg ju sjuk förra veckan då vi skulle ha setts, å slutar skolan nästa vecka så är lite stressad igen=/

2009-06-03 @ 13:31:30
URL: http://littleprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0