Kniv å gaffel

Igår var det middag med jobbet. Vi fördrinkade på kontoret. Arbetskamraten Virpi hade ordnat fördrinkarna, vilka var supergoda och innehöll lime- och jordgubbsjuice, caipirinhamix, lime, sprite och jordgubbsvodka. Efter en timma begav vi oss iväg till Kniv å gaffel, där vi skulle äta. Jag har faktiskt inte ätit där innan, men skulle lätt göra om det efter igår. Det var en mysig atmosfär, trevlig personal och hyffsad mat. Till förätt åt jag: Honungsmelon och serranoskinka, vilket var fräscht och gott. Varmrätten bestod av: Basilika- och mozzarellafylld kycklingfilé serverad med krämig paprikapasta. Den var helt ok och det var en jätteportion så man blev ordentligt mätt. Jag fick höra av mina arbetskamrater att fisken, lammet och souvlakin var riktigt goda. Jag kände mig ganska safe när jag beställlde kyckling, men detta kanske lär mig att testa något nytt nästa gång jag äter ute :) Till maten drack jag vitt vin och avslutade middagen med en latte. Mycket härlig kväll och vad är det man säger? Sällskapet gör kvällen! Vi avslutade kniv å gaffel-kvällen, några åkte hem, medan jag och några till fortsatte för att ta en öl någonstanns i höstkvällen. Efter lite om och men så gick vi till 55:an. Jag fick känna mig lite häftig när Ahmed tog bort några killar från ett bord så att vi skulle få plats, drack ett par öl under mycket skratt och sen en skön promenad hem. Receptet på en lyckad kväll.
(Typiskt nog glömde jag kameran hemma, men har blivit lovad några bilder från Virpi så vi får se när de kommer upp).
(bild stulen från knivagaffel.se)

Kommentarer
Postat av: averin

kniv å gaffel är underbart

2009-10-23 @ 10:05:42
URL: http://paverin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0