Brödbak

Idag har jag varit ambitiös och bakat rosenbröd, i huvudsak för E och T:s skull. I "Andra mosboken" hittade jag ett bra recept som jag använde mig av. Killarna verkade gilla smörgåsarna och blev helt galna efter maten. Funderar på om jag råkade baka in något uppiggande i bullarna :P
Mina rosenbröd.
Annars så traskade vi ut till Ikea idag och köpte lite nödvändigheter. En ny teflonpanna var en av sakerna. Det är så trist att lägga pengar på stekpannor, men den som vi har börjat fälla svart när man steker i den, och jag antar att det inte är så jättebra för småkillarna. Jag vet att man inte ska steka mat till bebisar men det fungerar bra att göra grytor och dylikt i stekpannor.


Något trevligt som har hänt är att jag ska börja jobba lite. De hade ont om folk på Frubo och jag arbetar gärna någon dag i veckan för omväxlings skull. Emil ska såklart vara hemma med barnen då. Vi får se hur det går och om det kommer att fungera, men tisdag blir iaf min första arbetsdag på över åtta månader :)


Sen tror jag äntligen att jag har kommit fram till vad jag vill läsa för kurs i vår. Hade tänkt att läsa en distanskurs "Svenska som andraspråk" från början, men efter att ha pratat med min studievägledare så tänkte jag om och tror att det blir "Specialpedagogik". En kurs som de har på universitet i vår. Kursen verkade väldigt intressant och handlar om möjligheter och hinder för lärande. Den tar upp mobbning, konflikthantering och mycket mera. Ja, jag hoppas det blir bra och att jag inte behöver ha killarna på förskola för många timmar per vecka.
Elliot tittar fram på mig från vardagsrummet
Theo far runt, därför bilden är så suddig.
Busungar! Elliot längst fram, Theo bakom.

Kommentarer
Postat av: sandra

Kan dom sitta nu?! Specialpedagogik blir säkert jättebra, ska du läsa den på distans?

2009-10-05 @ 11:54:19
URL: http://dandrikkmuskelberger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0