Rimforsa by night and lite day

Igår kväll åkte vi, hela familjen, iväg till Rimforsa. Inte för att, som vi brukar, hälsa på min kära mor och far utan istället för att hälsa på min bror och hans fru. Det blev en superskön kväll med varma mackor, rödvin och till det såg vi på Idol och skrattade åt gamla avsnitt av "Roast på Berns" som vi tittade på via youtube. E och T sov ända fram till fyra-fem, utan att vakna en enda gång för att få nappen. Goodie goodie.
Theodore och Elliot i Gustav och Eves vardagsrum.
Gustav (min bror) och hans fru Eve i vardagsrummet.
När vi skulle åka hem med kustpilen klockan ett idag så kom det, som det ofta gör (99 gånger av 100), ett länståg istället. Vi bar på barnen och sen skulle Emil gå efter vagnen. Jag hörde hur dörrarna började stängas på tåget men jag såg inte Emil. Jag tittade och tittade och efter någon minut kikade han fram. "Hur gick det med vagnen" frågade jag. Han sa då att de hade börjat stänga igen dörrarna när han höll på att kliva ombord med vagnen så han och vagnen blev klämda och fick trycka sig igenom. Länståget måste lära sig att hia lite! I all hast hade han även tappat en av sina skinnhandskar som mamma sedan fick hoppa ner på spåret och hämta (men det är en annan historia). Ja, vi kom iaf hem utan några större skador, men jag känner att det där körkortet skulle sitta ganska fint snart!

Kommentarer
Postat av: ingberg

hihihi gud så underbart det lät! kram / Ingberg

2009-10-18 @ 11:33:16
URL: http://ingberg.blogg.se/
Postat av: sandra

Du är utmanad på min blogg!

2009-10-18 @ 15:45:15
URL: http://dandrikkmuskelberger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0