Tystnad

Tystnad kan vara skönt och härligt, speciellt när man ska sova, men, tystnad är inte bra när Elliot och Theo är vakna. Om det blir helt tyst då vet man att det är något otyg på gång. Nyss så var jag och bytte blöja på Theo. Jag hade satt Elliot i sin gåstol och placerat ut lite lock och dylikt på vardagsrumsbordet för att han skulle kunna åka runt och plocka. Jag har alltid dörren öppen till badrummet när jag byter blöja så att jag kan höra den som man inte byter på. Plötsligt blev det helt tyst ute i vardagsrummet. Hmmmm...nu är det något på gång tänkte jag...struntade i att ta på Theo hans byxor igen och sprang ut i vardagsrummet där Elliot stod och åt på mitt armband. Det är ett ganska lite armband som lätt skulle kunna gå sönder i hans mun, dessutom låg ett par örhängen bredvid halsbandet....Jag trodde aldrig att han skulle kunna nå det, hur dum får jag va! Elliot såg så besviken ut när jag tog armbandet ifrån honom. Nu ligger dock både armband och halsband på ett säkert ställe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0