Gokväll

Ikväll är jag gräsänka. Emil ska på sin lillebrors 25-års fest och själv får man vara hemma med barnen. :) Hipp hipp hurra till honom! Det gör mig absolut ingenting, då jag känner mig ganska seg efter allt besök och ser fram emot att Sandra ska komma hit och joina mig med ett glas vin så det blir en skön och lugn kväll.

Jag, Emil, barnen och Veronica var nere på stan en sväng tidigare idag. Det stod nämligen i Corren att de skulle stänga av storgatan för att det är den europeiska trafikveckan och gatan skulle bli full av blommor, musik och olika marknadsstånd. Bu, säger jag bara. Musik: Oki det var nog okej, spelades både utanför Hi-Fi-klubben och vi St:Larskyrkan på någon stereoanläggning. Grönt med blommor: Hmmm det var en lite gräsplätt, kanske 1,5 meter i diameter som såg ut att vara liksom bortklippt från en gräsmatta, på denna plätt stod ett blomsterarrangemang. Fint. Stånden: Nja, det var ett stånd som sålde böcker (tror det var Bokias) och sen ett par stånd till som såg väldigt beiga ut. Så, nja inte så mycket att ha. Annat kan man däremot säga om den internationella matmarknaden som har varit igång i tre dagar och hade sin sista dag idag. Så mycket folk att det tog år och dar att ta sig igenom massan. Okej, alla skulle inte titta i de olika stånden utan var bara tvungna att passera förbi (som jag) , men mycket spännande grejer hade dom. Det italienska ståndet var min favorit, där såldes det choklad som t ex tiramisuchokladen som såg så god ut att det bara vattnades i munnen på mig. Det holländska ståndet sålde massa olika salamikorvar, och jag och min bror slog till och köpte sju olika sorter till vår kära far i födelsedagspresent. Till korvarna får han en flaska rött vin och en härlig ale. Passar bra som present eftersom han sa, när jag pratade med honom senast, -Rebecka, jag vill inte ha någon present. Köp inget till mig. -Näe, näe, sa jag. -Gör INTE det (barsk ton). Oki men det blev en liten present för en struntsumma eftersom vi är många som är delaktiga.

Emil går runt och hickar nu...det är SKAPLIGT störigt så jag tror jag ska gå och skrämma honom lite. Hoppas alla mina läsare får en trevlig lördagskväll!

Vad vill han där bakom egentligen?

Kommentarer
Postat av: Magdalena Ingberg

gud vad dom är underbara!! tack för idag puss faster.

2009-09-20 @ 15:58:35
URL: http://ingberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0