Torsdagmorgon

Klockan är tjugo i åtta på morgonen och jag har varit igång sen klockan sex då Theo vaknade. Nu har båda killarna ätit sin välling och somnat om, då passar jag på att äta frukost i lugn och ro. Det är så lungt och skönt när alla sover och man får sitta för sig själv en liten stund. Är nu inne på min andra kopp kaffe och funderar på vad jag ska ge Emil i födelsedagspresent. Han önskade sig att få gå på Go-helgen (http://sv.wikipedia.org/wiki/Go_(brädspel)) i Linghem, helgen efter hans födelsedag. Klart han får det, men det känns inte direkt som en present från mig. Förslag?
Hehe måste berätta om en kvinna som jag träffade på bebisfikan förra måndagen. Hennes barn skriker väldigt mycket, hon berättade att han skrek nästan hela tiden. Fick aldrig reda på vad det berodde på, kanske var det kolik? Ja, iallafall så låg Elliot och Theo och sov på golvet för de blev helt utmattade av att det var så mycket bebisar i de två små rummen. Kvinnan frågar om de jämt är så lugna och jag säger att det varierar men att de är ganska snälla. Hon säger då att hon önskade sig ett barn med lite go i (som hennes barn) för att hon fått för sig att då har de lättare att ta sig fram i livet när de blir äldre. Jaha, sa jag och log. Sen funderade jag på hur hon tänkte. Hennes hypotes var alltså att om man är ett skrikit barn så blir man också en bestämd människa som röjer sig fram i livet. Ja, jag tror det var så hon menade och jag har för mig att hon själv arbetade som läkare och hade ett ganska hetsigt humör. När jag gick därifrån så kändes det som om hon hade menat att det blir svårare för mina barn att ta sig fram i livet för att de är lugna. Ja, det beror nog på vilken karriär de ska ha, men frågan är om man verkligen kan anta att ett barn som skriker vid en månads ålder, även kommer att vara "skrikig" som vuxen? Jag föredrar ändå att ha mina lugna barn med lite mindre "go" i, precis som dom är.
Theo lekte snigel igår och hade babysittern som sitt hus.

Kommentarer
Postat av: Sandra

De ä väl för tusing go i Elliot och Theodore...bara att de inte skriker hela tiden! De finns väl go och så finns det väl go...jag föredrar nog E å Ts go i så fall! :)

2009-09-03 @ 14:49:04
URL: http://dandrikkmuskelberger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0