Torsdag

Nu har jag precis skrivit ned det viktigaste från avhandlingen jag läst om Asperger syndrom. Den var väldigt intressant att läsa och jag fick ut en del bitar som jag kommer kunna analysera tillsammans med vissa begrepp i kursen som jag läser. Däremot är boken försenad till biblioteket så jag var tvungen att skumma vissa delar, men fick nog med det mest intressanta.


The boys är på dagis idag! Skönt att äntligen få tid att läsa lite. Vi har hos läkaren igår och hon trodde inte att det var en svinkoppa som Elliot hade utan snarare något aggressivt eksem. Det skulle ändå fortsättas att smörjas med antibakteriell salva och hållas under uppsikt. Så när jag hämtar dom från dagis så hoppas jag verkligen inte att det har förvärrats!


Nu ska jag gå ut och sätta mig för att läsa en skönlitterär bok för en gångs skull. :) Vi ska läsa en bok om mobbning och analysera den med hjälp av kurslitteraturen. Redovisning på måndag. Jag valde därför att läsa "Jenny" av Jonas Gardell. "En komikers uppväxt" och "Ett ufo gör entré" är avverkade för många år sedan så det passar ju bra att läsa denna nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0