1-års kontroll och vaccinering

Igår var vi på 1-års kontroll med killarna. Theo vägde drygt 11 kg 75 cm, Elliot vägde 10,8kg och var 75,5 cm, det är nog för att Theo är så smörgåstokig :P Sen var det vaccineringen också, en spruta i varje ben, båda killarna var superduktiga och grät lite under sticket men var helt ok efteråt. Idag har de däremot lite feber som, jag antar, har att göra med att de vaccinerades igår.


Jag har undrat när killarna ska börja peka och undra över saker. Idag pekade Theo med hela näven mot fönstret och sa: "Ä dä". Sen satte det igång. Han pekade med näven på bordet, på muggen, på min arm, på min kjol, på lampan, på allt. Jätteskoj! Och Elliot satt mitt emot och rörde sin näve med, däremot sa han inget. Han härmade nog bara brorsan :)


Nu ska jag sätta mig att studera och jag är väldigt glad över att det inte går ett enda sevärt program på tv!
Jag gjorde myshög på golvet för killarna, E ville busa, T ville läsa
Theo fick svarta skor från farmor & Björn i 1-års present

Elliot fick blåa med bilar på
Elliot pussas med en äldre flicka vid namn Stina

Kommentarer
Postat av: sandra

Stopp och belagg! Om de ska lara sig sa mycket nya saker vill jag oxa va hemma! Kul att han borjar prata da! Hoppas ni har det bra hemma! Kram

2010-01-31 @ 11:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0