Tinnis

Igår var vi på Tinnis hela familjen och det var supermys även om vårt besök skulle varit hela dagen men förkortades till att bli mellan kl 13-15. Men så är det att ha barn, det blir aldrig riktigt som man planerat. Däremot kan jag väl inte skylla på barnen att vi blev sena till Tinnis. Emil och jag ville ta en kaffe på Waynes och leta efter några sommarpockets på akademibokhandeln. När det var klart var klockan så mycket att det var dags att hitta något till lunch och så sov barnen ett tag. Iallafall så var badet poppis. Theo älskar att bada och vadade runt i vatten upp till hakan. Elliot däremot har nog ärvt sitt räddhare-beteende från sin mor och ville bara bada om han stod och höll i ett stålgaller som skilde det djupa vattnet från det grunda. Men det gick också bra. Han var lycklig där och stod och hoppade.

När Elliot sov så passade Theo och jag på att bada och Emil kunde på en lugn stund med sin pocket. Det kom en liten 3-årig flicka och frågade om hon fick bada med oss. Självklart fick hon det. Hon sa att om hon var med en vuxen så fick hon gå ut på det djupa och undrade om vi inte skulle bege oss dit. Nej, det skulle vi inte. Annars hängde den lilla flickan med oss ett bra tag. Hon åkte runt på sin badmadrass och visade Theo hur man åkte rutschkanan. Flickan var där med en kompis och hennes föräldrar så jag hoppas att någon hade koll på henne, vilket säkert fallet var för efter ett tag dök det upp en kvinna som började leka med flickan. Underbart egentligen, att barn är så frimodiga och bara "hänger" med helt främmande personer (Theo och jag), jobbigt om det däremot skulle vara en "fel" sorts person som flickan valde att hänga med.

I corren idag stod det om en 3-åring som drunknat i grannens pool, en fruktansvärt sorglig historia. Jag själv är nog ganska hönsig av mig i vissa avseenden, men när man läser om en så tragisk olycka så är jag på något sätt ganska glad att jag är lite hönsig. Kanske kommer det göra eller gör att mina killar inte är lika frimodiga som de skulle ha varit om jag inte hade varit hönsig, men hellre det än att leva med ett barns död på sitt samvete. För visst lär föräldrarna anklaga sig själva. Det tror jag alltid man gör.....
Theo sitter och läser lite om djurungar
Elliot, helt utslagen
Theo fikar med pappa
Elliot är nyvaken och funderar på vad han ska äta, macka eller macka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0