Besök av faster och kusin

Emil kom hem idag efter att ha varit i sälen sedan i onsdags. Jag tror det var skönt för honom att komma iväg en sväng även om han hade lite hemlängtan och kände sig lite sjuk. Men hur kan man undgå att ha hemlängtan med en sån underbar familj :P


Strax efter att Emil kommit hem så ringde hans syster Magda och undrade om hon och hennes dotter Ronja kunde komma förbi en sväng. Jättegärna tyckte vi! Så de kom förbi på en kopp te. Ronja lekte superbra med E o T i deras rum och jag märkte väl att de uppskattade hennes sällskap och även sällskapet från faster. När det började bli läggdags för E o T så begav de sig av men innan dess så sjöng Ronja några sånger som hon hade lärt sig, bl a årstidsvisan eller vad den heter (januari börjar året...februari kommer...). Det lät väldigt fint och melodiöst!


Var även på Priso idag och köpte en sån där platt mopp. Shit vad mycket bättre den var än den gamla moppen med trasor som hänger. Ja, det var lite husmorstips. Ett annat husmorstips är att det tydligen inte går att köpa flytande alvedon för barn på priso (om inte han i kassan hade fått något om bakfoten).


Nu ska jag se på "Solsidan" på Tv4play. Såg den delvis i fredags men eftersom E o T var vakna så fick jag mest glimta :).
Här leker dom på killarnas rum. Elliot längst ned, sedan Ronja och sen Theo.

Ronja och Theo. Elliot valde att sitta i någons knä så Ronja var snäll och satt i hans stol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0